` Proyecto

836-B9-006 Good practices in the use of Information and Communication Technologies (ICT) in the teaching and learning of English in the Western Region

Objetivo:

To investigate the degree to which information and communication technologies (ICT) have been implemented in the Baccalaureate in English Teaching (BLEI) of the Modern Languages Section of the University of Costa Rica at the Western Campus, to define how these affect motivation and learning of the English language and identify factors that inhibit educators and students in the use of ICT and its implementation for communication, research, and learning of the English language.

Descripción:

This project aims to investigate the Information and Communication Technologies (ICT) that have been implemented in the teaching and learning of the English language at the Western Campus and how these affect motivation and learning of the English language. This is in order to identify factors that inhibit educators and students in the use of ICT, as well as its implementation for communication, research, and learning of the English language.

Vigencia:

From 03/01/2019 to 03/01/2021

Investigador principal:

Tamatha Anne Rabb Andrews

Investigadores colaboradores:

Roy Gamboa Mena

Resultados obtenidos:

Presentations:

Work days:

Rabb, T. & Gamboa, R. (27-29 de marzo de 2019). Buenas prácticas en el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la enseñanza y aprendizaje del inglés. Primera Jornada de Investigación: Prácticas Dominantes y Emergentes en la Enseñanza y el Aprendizaje del Inglés. San Ramón, Alajuela. Costa Rica.

Rabb, T. & Gamboa, R. (16 de junio de 2021). Un análisis de las necesidades de las TIC en el Programa de Enseñanza del Inglés de la Universidad de Costa Rica: Percepciones de estudiantes, profesores y egresados. Segundas Jornadas de Investigación: Las TIC en el Aula de Idiomas. San Ramón, Alajuela. Costa Rica.

Conference:

Rabb, T. & Vargas, J.M. (10 y 11 de diciembre de 2020). Un análisis de las prácticas de comunicación, participación y colaboración en el uso de las TIC en el programa de enseñanza de inglés de la Universidad de Costa Rica. V Congreso Internacional Virtual de Educación, Innovación y TIC. Madrid, España (Virtual).

Didactic work:

Rabb, T. & Vargas, J.M. (2021) TIC para el compromiso, la colaboración y la comunicación en la enseñanza del inglés: una guía práctica. (Guía didáctica para profesores universitarios).

Accessible with the following link: https://hdl.handle.net/10669/86394

Publicaciones realizadas:

Rabb, T. & Vargas, J.M. (2021). An Analysis of Communication, Engagement, and Collaboration Practices in the Use of ICTs in the English Teaching Program at the University of Costa Rica. In REDINE (Eds.) 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT (843-847). Adaya Press.

https://hdl.handle.net/10669/86414

http://www.edunovatic.org/wp-content/uploads/2021/02/EDUNOVATIC20.pdf

 

Rabb, T. & Gamboa, R. (En prensa). An Insight in the Current Use of ICTs in the Field of Teaching English at the UCR, Western Campus. Revista Pensamiento Actual.